Tegenwoordig is het een trend om als bedrijf origineel te zijn. Steeds vaker zijn bedrijven aan het bedenken wat ze kunnen doen om in het nieuws te komen. Dit zorgt ervoor dat bedrijven publiciteit krijgen en daardoor hun naamsbekendheid verhogen. Vaak zijn het ludieke acties, maar soms zitten er ook acties bij die niet iedereen kan waarderen. Als bedrijf kan je zelf natuurlijk ook wat leuke acties doen. Misschien wat minder groot dan een gemiddeld bedrijf in het nieuws maar er is genoeg te doen.

#1 Organiseer het leukste bedrijfsuitje

Als bedrijf kan je tegenwoordig ontzettend veel doen met je personeel. Iedereen vind het natuurlijk leuk om een bedrijfsuitje bij te wonen en daarom is het belangrijk dat je als bedrijf altijd origineel bent en blijft bij het organiseren van een bedrijfsfeest. Je kan natuurlijk een aantal standaard uitje doen, zoals paintballen, karten of gewoon ergens lekker eten en drinken. Voor bedrijven is het belangrijk dat dit niet altijd gedaan wordt en daarom is variatie ook erg belangrijk. Je kan het zo gek niet bedenken: gebouwen slopen, auto’s slopen, volledige welness afhuren. Het kan tegenwoordig allemaal. En dat maakt je als bedrijf origineel en aantrekkelijk. Wanneer je als bedrijf in een groeifase zit is het belangrijk dat je genoeg personeel blijft aantrekken. Dit kan je doen door bovenstaande activiteiten als voorbeeld.

#2 Regel een VIP borrel op kantoor

Een borrel op de vrijdagmiddag zit er bij de meeste bedrijven wel in. Maar af en toe is het ook erg leuk om een extra grote borrel te organiseren. Denk bijvoorbeeld aan een VIP borrel. Tijdens deze borrel kan je bijvoorbeeld een gast uitnodigen, een DJ regelen of een heerlijk buffet laten bezorgen. Hierdoor bind je jouw personeel voor je bedrijf. Zorg ervoor dat dit geen maandelijkse activiteit wordt, zowel vanwege de kosten als voor het unieke idee.

#3 Ga erop uit

Je kan als bedrijf er ook voor kiezen om als uitje op vakantie te gaan. Hierbij is het belangrijk dat je als team erg hecht bent. Het is leuk als iedereen mee kan maar vaak is er altijd wel iemand weg of net ziek. Dit zal je niet voorkomen en daarom is het belangrijk om je te focussen op wat wel mogelijk is. Daarvoor is het slim om ver van tevoren te plannen. Wanneer je dit doet kan er weinig fout gaan en zullen de meeste personeelsleden mee kunnen.